söndag 29 juni 2014

Wingman smakar Runn, Runn smakar inte Wingman.

I fredags blev det ännu en flugfisketur med Ibro dock inte så långt som till älvdalen. Trots två superfina öringar anser jag att vi blev besegrade av harrarna som vakande för fullt men inte på våra flugor. De åt något ofattbart smått mot nattsländehållet. När vi bytte till streamers och fiskade i lite mer strömmande vatten lurade Ibro två öringar varav en på mitt spö, lina och streamer när han skulle visa hur man gjorde.

Tillbaka till gäddfisket... För någon vecka sedan sprang Eastfield in på ACT och tog fram några Wingman som han gav till Mathias för att provfiska och jag tror han gillade dem. I torsdags kom det in en hel hög med Wingmans i butiken och så fort jag såg det på Facebooksidan ringde jag Jonatan och bad honom lägga undan två åt mig. Tror inte det finns såhär många kvar så in i butiken och haffa så många du bara kan!


För min del blev det två stycken som fick smaka Runn igår och på ett kort eftermiddagspass blev jag kär i dessa beten. Trots att det regnade konstant, blåste kallt och jag frös röven av mig så räckte det med att titta på dessa två så värmde det inombords #deep. Dock var fisken lika seg som vädret och inte ens en liten snipa ville smaka på Wingman. Denna ena, blå/pearl, riggade jag med 20g skalle för det lite djupare fisket med en enkel stinger på buken och den andra, skitmörten, fick en shallowskruv för vasskanterna. Tycker betet har en perfekt gång efter min smak och priset, som ligger på 99kr, behöver man ju inte ens tala om för ett handgjutet bete idag. Dess variation på riggnings alternativ, oändliga färgkarta, snygga animationer på bilder och stadighet vid snabb hemvevning ger Wingmanen 10/10 brödrostar! 
Suddig mobilbild: Check! 


Mums



Eastfield WingmanEastfield Lures.

När vi ändå är inne på gummibeten måste jag, likt sebille, passa på att nämna ett riktigt schysst bete som jag tror inte så många lägger märke till. Berkley Flex Slim shad finns i fem mysiga färger och jag har fiskat med tre av dem de senaste två veckorna och är riktigt nöjd för den billiga slant man kan köpa dessa jiggar för. Går alldelles utmärkt att fiska med shallowrigg eller jiggskalle och finns i lite olika storlekar. När jag hämtade upp mina Wingmans såg jag att ACT nästan slumpade bort dessa för 10kr st på en reahylla som jag ska besöka imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar