söndag 14 september 2014

Full koll på Svartzonkers nyheter!

Efter mitt och Stenbergs desperata försök i vassvikarna på tisdagens lediga timmar utan några som helst resultat, några snipor så klart, så skulle det ske förändring inför helgen. Då vassen var förgäves, antagligen för att vattentemperaturen är way too high på de grunda flaken så antog jag att gäddorna flyttat till djupet. Anders på ACT tyckte att jag borde begränsa mig i mitt betesval, alltså inte använda många olika beten. Så igår tog jag bara med mig mina Wingmans, min nya Baddle och nån enstaka shad. Kvällen innan planerade och klurade jag på min strategi med hjälp av Jan O:s guide om att skita i vassen och ta gäddorna på djupet. Från kl. tio på förmiddan  till kl åtta på kvällen fiskade jag effektivt, med några kaffepauser emellan, på ett stup med enorma mängder betesfisk på olika djup. Men nej. Inte ens ett jävla hugg på nio timmar. Inte ens ett nafs på NIO timmar.

Efter gårdagens besvikelse så gav jag mig fan på att det skulle upp större fisk idag, samma metod, samma beten, annan sjö, mycket betesfisk var melodin. Ett grund mitt i sjön, från 25 meter till ca. 4 meter var ju en dröm, här stod det fisk! Min Baddle med sin breda profil är ju helt perfekt med en 20g skalle och dubbelstinger. Efter några timmars nötande och kaffedrickande så hände det otänkbara, ett hugg! 18 timmars nötande gav mig ett hugg. ETT HUGG. Inte nog med det så var jag mitt ute i sjön och jag inser att jag har slut på soppa.


                   


Hur som helst värmer det gott inombords efter min pinsamma förlust när man får reda på att Svartzonker lanserat ännu ett nytt bete. Senaste dagarna har flera riktigt balla beten smugit ut från Svartzonker och Abu.

1. Den minsta nyheten som Claes himself visade på Facebook och Instagram är Mcrubber bass, kan dock inte hitta någon mer info om den. Han är ju staterna och testfiskar den nu verkar det som. Kan bli riktigt schysst för abborren!

2. Vidare kommer det två vertikaljiggar i, vad som ser ut att vara, två olika storlekar. Apbra finish på dessa!


3. Om vi fortsätter med gummi kommer det också en maffig shadjigg, även denna i ball finnish. Vilket jag kan tycka är bra då det nästan bara är Söderjiggen som har bra färger på en shad.

4. Lite extra är också en badboy i mcrubber familjen som väger in på hela 310g och 36cm. Detta är dock bara en prototyp och lär dröja innan den kommer ut på marknaden enligt Claes.


5. Kommer vi in på plastbeten, så kommer detta hybridbete, Mchybrid, vara snuskigt hett med två olika öglor för olika situationer men ärligt talat är den väldigt ful.



6. Inte nog med paddlar där! Paddle V2 kommer ut till hösten så att du kan pimpa dina Mcmios, Mchybrids eller Mctailar. Kommer i åtta olika färger och kan även användas till att laga trasiga Mcrubbers


7. Svartzonkertailen kommer också tillbaka i V2 i två olika storlekar på 100g respektive 115g. Såklart handmålade i USA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar