söndag 5 oktober 2014

ACTshad!

Har du mot all förmodan missat ACT:s nya shad så kommer jag presentera den här för dig. I fredags efter skolan sprang jag in en snabbis på ACT för att se och klämma på shaden. Backlure hade redan gjutit upp ett 10-tal jiggar i massa olika färger men jag lyckades specialbeställa en i pikebros färg samt en i svart/silver vilket är något av en favorit. En regnbåge fick följa med hem bara för att kunna testfiska på lördagen. Egentligen borde jag även kommit in till butiken och ta del av Eastfields kunskaper samt snacka skit med massa andra fiskare på predatordagen, men då fiskesuget var för stort blev det en tur på Runn. Jiggen riggade jag med en Gamakatsu 20g jiggskalle samt en enkel stinger på buken, prövade även med shallowrigg vilket funkade utmärkt även i höga hastigheter utan att den välter. Jag fiskade djupkanter med betesfisk och flera gäddor följde med in till båten men bara två kom upp. Jag blev ganska snabbt kär i jiggen då den höga profilen samt mjuka gummit var perfekt. Syns väldigt bra i vattnet och är skön att kasta med. Gäddorna älskar den och så gör jag. 

Oh yes!


 Regnbågen längst upp är numera min.

Det som blev kvar av den så att säga.
En Buster tvåa även den i Pikebrosfärg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar